Er du blandt de mange virksomheder der stadig ikke har fået en hjemmeside eller som endnu ikke bruger den aktivt, så er det på tide, at du kommer i gang. Hvert eneste kvartal kommer der flere og flere brugere online og det betyder altså, at flere og flere af dine kunder søger på nettet. Det vigtigste sted at optræde er på Google, da de har den største del af de søgninger der foretages online. Men hvis man ikke har begreb omkring online markedsføring og søgemaskineoptimering, hvad gør man så?
Umiddelbart er der to muligheder. Den ene er, at man tager nogle kurser, læser nogle bøger og begynder at finde de steder på nettet hvor der undervises i den slags. Det andet alternativ er, at man hyrer et firma til at klare det for sig. Det kan være tidsbesparende, men koster naturligvis også en god del penge.
De fleste vælger enten at ansætte en person fuld tid, som har ekspertise indenfor online markedsføring eller alternativt hyrer et bureau til at klare det. At direktøren, indkøberen eller sælgeren begynder at bruge sin værdifulde tid på at lære noget nyt, er sjældent en god investering.